„Устойчивата транспортна система трябва да е приоритет на всяко едно управление на община. Това, за съжаление, не е факт тук. Системата, която имаме, създава хаос, отколкото някакви правила. Затова считаме, че спешно се нуждае от реформа”, заяви Живко Господинов.
Той коментира едни от основните проблеми в Бургас, а именно - увеличаване на автомобилния транспорт; задръствания на кръстовища и натоварени булеварди и улици в пиковите часове, скъп и неефективен обществен транспорт, който принуждава още повече граждани да си купят автомобил, липса на паркоместа (само обещания за строеж на паркинги в близост до спирките на обществения транспорт), хаос на улиците и кръстовищата пред училищата в центъра на града в часовете за оставяне и взимане на ученици, платени зони за паркиране, които не решават, а задълбочават проблема.
„Синята и зелена зони за паркиране, по принцип, са един инструмент за регулиране на трафика в централна градска част, както и на паркирането. За съжаление в Бургас тези зони се използват само за взимане на пари. По никакъв начин трафикът и паркирането не са регулирани. Няма и никакво обяснение защо тази услуга поскъпна и годишният стикер се увеличи от 43 лв. на 60 лв.” , каза Николай Тишев.
Посочените проблеми могат да бъдат решени чрез: въвеждане на нови комуникационни технологии – Интелигентни транспортни системи, които предлагат реални решения за подобряване на транспорта и информация за пътуващите в града; адаптивно променяне на времената за зелен и червен сигнал без намесата на човек; намаляване на закъсненията и спиранията.
По време на пресконференцията бе коментирано, че с интeлигeнтни тpaнcпopтни cиcтeми мoжe дa ce yпpaвлявa тpaфиĸът, гpaдcĸият тpaнcпopт, пapĸиpaнeтo, тpaнcпopтнитe пpoизшecтвия и aвapийни cитyaции, дa ce ocигypи aвтoмaтизиpaнe yпpaвлeниeтo нa мoтopнитe пpeвoзни cpeдcтвa, дa ce инфopмиpaт пoлзвaтeлитe нa тpaнcпopтни ycлyги, дa ce yпpaжнявa ĸoнтpoл нa тpaфиĸa и нa пoлзвaтeлитe нa oбщecтвeни ycлyги чpeз видeoĸaмepи, дa ce ocъщecтвявa мoнитopинг нa въздeйcтвиятa въpxy oĸoлнaтa cpeдa.
Бяха посочени и ползите от системата за управление на трафика - намаляване на времето за пътуване от точка “А” до точка “B” с до 30 %; намаляване на вредните емисии от транспорта с до 25 %; намаляване на разходите за гориво с 7 – 9 %.
Links
[1] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D0%B1%D1%81%D0%BF
[2] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B3%D0%B0%D1%81
[3] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82
[4] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B9-%D1%82%D0%B8%D1%88%D0%B5%D0%B2
[5] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BA%D0%BE-%D0%B3%D0%BE%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2
[6] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%BE-%D0%BC%D0%B8%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%B2