Рекламата на хазарт е забранена и в момента, но регулаторите пренебрегват това.
Това каза пред БНР Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията във връзка с приетия на първо четене законопроект за промени в Закона за хазарта и прогнозира, че може и да не бъдат приети окончателно тези промени.
Той обясни:
"Имаше периоди, в които рекламата на хазарт е била много, много ограничена. Не мога да кажа, че има някаква черна икономика, свързана с хазарта".
Според него би могло да се остави възможност да се рекламира хазарт в някои спортове, които нямат достатъчно финансови източници:
"Това би бил за тях голям шанс, защото част от тези рекламни бюджети може да се концентрира в българския спорт. ... И при социализма спортът получаваше бюджети от различни хазартни дейности - тотото и лотариите. Въпросът е да се направи в рамките на нормалното, а не да се направи нова експлозия на рекламата".
Освен с рекламата на хазарт, трябва да се внимава и с това къде се приемат залаганията, подчерта Безлов и припомни, че при лотариите преди години това се случваше в пощенските клонове, където се изплащат пенсиите, в супермаркетите и т.н., като последствието беше, че непрестанно имаше наплив да се купуват лотарийни билети.
"В нормалните държави се изграждат отделни хазартни пунктове, за да не се случи подобна епидемия, каквато видяхме у нас през 2016, 2017 и 2018 г.".
Links
[1] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/tihomir-bezlov
[2] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%85%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%82
[3] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/zakon-za-hazarta
[4] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0
[5] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%B8