Големият проблем на туризма не е недостигът на кадри, а това, че не се плаща необходимото ниво на заплати. Има огромно неуважение и недооценяване на качествата на българския персонал.
Същият този персонал в момента, в който прекрачи границата и премине в Северна Гърция, влезе в първия ресторант и започне да обслужва същите тези български туристи, виждаме, че работещия е доволен от заплатата си и от предоставените му условия, туристите са доволи, работодателя също. Когато нашите младежи отидат на Терминал 2 и заминат за Германия, Англия или Франция, или се качат на някой круизен кораб, ги чакат с уважение. Навсякъде "лошите' ни кадри получават съответното добро заплащане и са добре приети като работници и професионалисти.
Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма
Links
[1] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD-%D0%B4%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2
[2] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC
[3] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D0%BD%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8