На второ място се оплакват от проблеми при пазаруване онлайн, когато те не могат да върнат своята стока в 14-дневен срок или я връщат, но търговецът не им връща парите". Това каза в предаването "Денят на фокус" на Радио "Фокус" Игнат Арсенов, директор на Дирекция "Контрол на пазара" към Комисията за защита на потребителите, по повод Деня на потребителя, 15-и март, който започва да се отбелязва през 1983 година.
"Чести са оплакванията, свързани с компетенции на други институции, към които ние препращаме, свързани с енергийните доставчици на топла вода и парно, както и с мобилните телефони и телевизия", добави още Арсенов.
По думите му, потребителите все повече знаят своите права, като много често те цитират и Закона в своите жалби.
"Потреблителят трябва да знае, че при проблем, на първо място той трябва да се обърне към търговеца, откъдето е закупил стоката. И ако от там не получи съдействие, той може да поиска съдействие от КЗП", посъветва той, като добави: "Не са много случаите, около 1% от потребителите, се обръщат директно към нас, а не уведомяват търговеца за проблема".
Арсенов припомни, че потребителят трябва да е активен, да осъществява нужното действие - да предяви рекламация, да върне стоката и едва след като търговецът реално не удовлетвори неговите права, тогава може да се намеси Комисията за защита на потребителите.
Links
[1] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/ignat-arsenov
[2] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D0%BA%D0%B7%D0%BF
[3] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80
[4] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/klient
[5] https://workflow-hotfix.liberta.bg/tags/%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%86