"Приказките, че всичко трябва да бъде евтино, не работят в наш интерес". Българският туризъм не е създаден да даваме работни места на хора от Виетнам, Узбекистан, Киргизстан и Непал, каза той

"Отиваме към по-добре. Туризмът работи с евро години наред. Тази психологическа бариера в туризма не съществува."

Това каза в интервю за БНР Румен Драганов от Института за оценки и анализи в туризма. По думите му, "в евра много лесно става ориентацията кое колко е".

Не очакваме промяна на цените вследствие на преизчисляването от лева в евро. Цените винаги растат по ред други причини, заяви той.

Години наред работим на по-ниски цени, за да не стреснем чужденците и те тук се чувстват като царе. Няма причина да сме със смачкано самочувствие и да не вземаме цената, каквато е, коментира Драганов в предаването "Преди всички" и призова да се отърсим от националния си комплекс.

"Много сме изостанали по отношение на цените. Имаме износ на национален доход! Оборудването в българските ресторанти и хотели е марково. Времето, за което произвеждаме пицата, е едно и също в Италия и в България. Продуктите са едни и същи. И няма как да работим и да не вземаме пари."

Според него "много бързо ще отрезвеем, ще видим къде се намираме" и "приказките, че всичко трябва да бъде евтино, не работят в наш интерес".

Българите си пътуват в България. Шлагерът за Гърция не е верен, каза още Драганов. По думите му, "на много места сме на много добро ниво".

"В Гърция туризмът е изграден главно на таверни. Гърция като политика казва: инвестираме в семействата, които правят туризъм. Олинклузивът там е отхвърлен като политики, за разлика от Турция, където построиха хотелски комплекси в нищото. При нас е смесица. На много от местата в България чакате на опашка."

350 000 работят в туризма. Като чужденци могат да бъдат вкарани 7000. Визирайки "тези, които не искат да плащат заплати на българи", Драганов изтъкна, че "това поставя под съмнение по какъв начин работодателите работят с хората".

Българският туризъм не е създаден, за да генерира работни места на хора от Виетнам, Узбекистан, Киргизстан, Непал, категоричен е той. 

"Ние не строим хотели, за да решаваме работните проблеми на други държави. Туризмът е семеен бизнес. Туризмът развива местните икономики! И това трябва да го разберат всички кметове, които дават разрешителни за хотели-еднодневки, които ще работят 2-3 месеца. Туризмът се изгражда от хотели, които работят целогодишно: хотели-"комбайни", в които температурата вътре 365 дни е 22 градуса."

И този летен сезон ще е кратък като предишните заради политиката ни на изграждане на хотели, посочи в заключение експертът.

Оставете коментар

Plain text

  • Не са разрешени HTML тагове.
  • Адресите на уеб-страници и имейл адресите автоматично се конвертират в хипервръзки.
  • Линиите и параграфите се прекъсват автоматично.